XXIII edycja Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 1997 roku wspiera wyróżniające się odpowiedzialnością i zaangażowaniem firmy, dla których priorytetem jest działalność społeczna na równi z dbaniem o klientów i otoczenie.

Tegoroczne hasło Konkursu brzmi: „Czas współpracy, czas działania”. Odwołuje się ono, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, do Agendy Na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 25 września 2015 - planu na rzecz świadomego i zrównoważonego rozwoju, umocnienia pokoju i wolności na świecie. Siedemnasty Cel Zrównoważonego Rozwoju, łączący wszystkie pozostałe, nawołuje do budowania partnerstw między rządami, sektorem prywatnym i społeczeństwem obywatelskim, w oparciu o wspólne zasady i wartości, wspólną wizję i wspólne cele, które stawiają człowieka i naszą planetę w centrum działań.

W tym roku minie już pięć lat od uchwalenia Rezolucji. To najwyższy czas, aby wzywać nie tylko do deklaracji współpracy pomiędzy firmami a organizacjami pozarządowymi, ale także do konkretnego działania włączającego również innych partnerów do wspierania idei zrównoważonego rozwoju. Alarmujące informacje np. na temat zagrożeń wynikających z kryzysu klimatycznego, pokazują, że czas działać. I dotyczy to nas wszystkich. Bez wyjątku! – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

Od 9 stycznia do 12 lutego  można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu „Dobroczyńca Roku 2020”. Firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.

Wnioski można składać w kategoriach:

  • Edukacja,
  • Ekologia,
  • Rozwój Lokalny,
  • Zdrowie,
  • Pomoc Społeczna,
  • Sport,
  • Fundacja Korporacyjna.

Laureatów wybierze Kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.

Dlaczego warto się zgłosić do Konkursu?

Marka „Dobroczyńca Roku” wyróżnia firmy, które wymagają od siebie więcej, są realnie zaangażowane w projekty społeczne - takie, które mogą zaoferować pracownikowi więcej niż tylko gratyfikację finansową za wykonaną pracę. Konkurs pokazuje, jak różnorodne formy może przybierać społeczne zaangażowanie biznesu: od prowadzenia wolontariatu pracowniczego, poprzez działania na rzecz środowiska naturalnego, po wsparcie lokalnych inicjatyw.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor - firma EY.

Konkurs wspierają: Forum Darczyńców, Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Pracodawcy RP, Global Compact Network Poland, a także CR Navigator, marketingprzykawie.pl, NGO.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, poradnikprzedsiebiorcy.pl, egospodarka.pl, Nowy Marketing, HR na obcasach oraz HR Polska.